12 juni 2007

Mobilordboken

Mamma er egentlig flink med tekniske ting som PC og mobiltelefon, men har kanskje ikke alltid stålkontroll på ordboken når hun skriver SMS. Jeg får titt og ofte meldinger som slutter med "Kjem fra mamma", og i går fulgte denne meldingsutvekslingen:

Mamma: Kjører du selv på onsdag? Har du bil?
Lise: Ja, jeg kjører selv. Håper bare jeg kommer meg ut av krysset der med meg i rushet. Litt småstresset...
Mamma: Da bare kjører du et stykke nedover før du krysser veien til venstre, og så oppover igjen.
Lise: Ja, det ordner seg sikkert.
Mamma: Øl.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kjenner meg så godt igjen der :-)

Lise sa...

Hehe... Det er jo litt sjarmerende også da :)

Sorgenfri sa...

Jegfikkmangefinemeldingeravpappanminførhanlærtesegålagemellomrom.
:o)

Og ja, det er faktisk litt sjarmerende.

Lise sa...

Oisan da! :D Mamma hiver heller med et ekstra mellomrom før punktum, hun .

Anonym sa...

SMS fra mamma:

HEI GUTTEN MIN DET ER MAMMA HÅPER DU HAR DET BRA SES SNART HILSEN MAMMAEN DIN.

Søtere enn det blir det ikke ;)

Lise sa...

Den var fin! Men man får kanskje inntrykk av at hun er litt høylytt ;)

Anonym sa...

Mamma ble ganske god på sms etterhvert, eneste hun aldri lærte seg var å slette bokstaver hvis hun skrev feil. Hun fant imidlertid ut at hun kunne hoppe bakover, så da gjorde hun det. Meldingene hennes hadde alltid et par tre bokstaver uten sammenheng på slutten. Mamma-sms'er er en fin ting. cxv

Hjerterdame sa...

Hehehe.. Mora di er søt da. Hehe. Mange søte eksempler i kommentarene også. :D

Lise sa...

Sonja daa: Den var ny! :D Ja, mamma-sms'er er koselige :)

Hjerderdame: Hun kommer med noen gullkorn innimellom :)

Anonym sa...

Moren min skriver en blanding av dansk og norsk uten komma og uten punktum.

Men bare for å være "ekstra hyggelig" så signerer hun dem alltid med "Hilsen Mommie Dearest"

Lise sa...

Det hørtes litt skummelt ut, må jeg innrømme. Men jeg synes det er koselig at mødre later til å ha sitt eget SMS-språk :)