11 juni 2007

Klesdyr

Det er en velkjent sak at det bor sokk-spisende dyr inne i vaskemaskiner. Jeg irriterer meg grenseløst over vårt hver gang jeg legger sammen klær, og bruker timer på å prøve å finne to av min kjæres 47 forskjellige svarte sokker som matcher. (Om du er mann tenker du nå sikkert at det ikke spiller noen rolle om sokkene egentlig hører sammen så lenge de er svarte, men da tar du altså grundig feil!)

Sokkedyret lever godt hos oss. Tydeligvis så godt at det har invitert en venn til vår ringe bolig. Det fikk jeg erfare da jeg skulle ta frem sommerklærne for sesongen. Det viser seg nemlig at inne i pappesken innerst i skapet har det bosatt seg et dyr som driver og krymper klærne mine. Singletter og t-skjorter har blitt for korte, og shortser og skjørt for trange. Noe så frekt! Da liker jeg tross alt sokk-spiseren bedre...

Er det andre som har erfaring med dette krympedyret, eller er det et ytterst lokalt fenomen?

6 kommentarer:

Lexidh sa...

Jeg har hørt om dette krympedyret før, hos foreldra mine, der den forsyner seg grovt av min mors klær. Har ikke sett noe til det selv, tror det er en del skjeldnere enn sokkespiseren, som vi alle har.

Lise sa...

Det er "godt" å høre at flere kjenner til problemet. Jeg stiller meg litt undrende til hvorfor det har valgt å oppsøke akkurat meg, men det kan kanskje være at det tiltrekkes av sjokoladelukt?

ithil sa...

Jeg er jente og jeg tenker at det ikke spiller noen rolle hvordan sokkene parres hvis alle sokkene har lik farge :p Men man blander selvfølgelig ikke lange og korte sokker.

Lise sa...

Tenkte nok at det vill komme, ja ;) Hehe... Jeg synes heller ikke at de kan være i forskjellig stoff, eller en med en liten bord eller et lite disneykarakter-merke på og en uten.

Anonym sa...

hehe, både sokkedyret og krympedyret er her og.. :) irriterende.. :) håper sokkedyret setter de i halsen.. og at krympedyret blir tjukk av å krympe mine klær.. :)

Lise sa...

Enig! Og nå er det jo ny sesong også. Blir spennende å se hva krympedyret har gjort med vinterklærne...